Drie Kunstenaars

16 oktober 2018
| | | | | |

16 oktober om 17.00 presenteren Athenaeum Boekhandel & Nieuwscentrum de etalagetentoonstellingen van drie kunstenaars – Nora Turato, Hillie de Rooij en NXS – die in de weken rondom de 16de te bezichtigen zullen zijn.

Gepaard met de presentatie van de etalages vieren we tijdens de borrel het verschijnen van Laten we hard praten en veel lachen – de nieuwe publicatie van fotografe Hillie de Rooij – met een optreden van Syrisch dichter Bakr al Jaber, en het verschijnen van de nieuwe publicatie Pool 2 van kunstenares Nora Turato.

Aanmelden

Tijdens de presentatie zullen de gelanceerde publicaties, net als het huidige nummer van het magazine NXS verkrijgbaar zijn.

Etalagetentoonstellingen

9 tot 16 oktober, Hillie de Rooij en Laten we hard praten en veel lachen
15 tot 28 oktober, NXS en Viral Bodies
16 tot 24 oktober, Nora Turato en Pool 2

Over Laten we hard praten en veel lachen

‘The project ‘Laten we hard praten en veel lachen – ‘فلنرفع أصواتنا عالياً ونقهقه ’ consist of poems and photography. Together they tell the story about living in between the values of home and the western society. It is a collaboration between a Syrian poet Bakr al Jaber and a Dutch photographer Hillie de Rooij. By focusing on short stories and quick flashes ‘Laten we hard praten en veel lachen” is trying to turn something personal into something general that everyone can connect with.’

Over Pool 2

'Time-capsuling a full year of memes, catch-phrases, and oversharing collected mainly online, Turato’s book records and reshuffles a particular “now” in contemporary culture. Visually taking cue from health warnings on tobacco packaging, bold white sans-serif text bites are soaked into black boxes—creating a seemingly endless dark pool swallowing the patch-worked words.'

Over NXS

‘NXS creates its content by building a network of contributors and their writings or visualisations. Each of them is asked to reflect and comment on a previous contribution. NXS takes the form of a cross-platform structure with exhibitions, performances, lectures and a biannual publication as its core. It searches for personal viewpoints, experiences and stories on relevant topics around digital technology, as a way to make them more tangible and more accessible to an audience that reaches beyond artists, designers, and theorists.’

Delen op

pro-mbooks1 : athenaeum