Goed nieuws in kwade tijden

Goed nieuws in kwade tijden crisiscommunicatie in de praktijk P. Stamsnijder ; Paul Stamsnijder

Bedrijven kennen niet alleen goede, maar ook kwade tijden. De besmettingszaak
van Coca-Cola, de moordbandencrisis van Ford en Firestone, de kinderarbeidkwestie van IKEA en de geflopte beursgang van World Online: ondernemingen komen negatief in het nieuws, al dan niet terecht. Crises zijn aan de orde van de dag.

In dit boek betoogt Paul Stamsnijder dat een nieuwe periode is aangebroken:
het transparantietijdperk. Wat zich binnen bedrijven afspeelt, wordt steeds
zichtbaarder voor het grote publiek. Door internet is de grens tussen in- en
externe communicatie vervaagd, waardoor een incident sneller dan ooit tot
een crisis escaleert. Niet het beeld dat wordt voorgespiegeld in campagnes
maakt de reputatie van de onderneming, maar wie zij is en wat zij doet.
Paul Stamsnijder adviseert hoe bedrijven moeten omgaan met hun communicatie
in deze transparantie.

Goed nieuws in kwade tijden is het ideale praktijkboek voor de manager die
liever niet door schade en schande wijs wil worden. Het boek biedt niet alleen
inzicht in het fenomeen crisis, maar levert ook de praktische aanpak om zelf
escalatie te voorkomen of te beperken. Aan de hand van vele actuele voorbeelden
wordt aangetoond dat bedrijven zich alleen maar kunnen wapenen tegen de toegenomen transparantie door zelf transparant te zijn. Bedrijven kunnen geen geheimen meer bewaren of zaken anders voorstellen dan ze zijn.
€41,50

Voor 23:00 besteld, morgen in huis.
(Op werkdagen)

Specificaties

Isbn
9789052614069
Uitgever
Academic service
Druk
1e
Verschenen
11-03-2002
Taal
Nederlands
Bladzijden
184 pp.
Bindwijze
Hardcover
Genre
Pedagogiek/onderwijs

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

Koop uw boeken bij Athenaeum

  • Gratis verzending vanaf € 20,- (in de algemene webwinkel, binnen Nederland).
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling
MINDBOOKSATH : athenaeum