Media en publiek

Media en publiek theorieën over media-impact Connie de Boer ; Swantje Brennecke

Ondervinden kinderen last van veel televisiekijken? Heeft een mediaboodschap invloed op het gedrag of de meningsvorming van mensen? Waarom en waarvoor gebruiken we de media? Niet alleen sociale wetenschappers, maar ook politici, opvoeders en anderen hebben zich de afgelopen decennia steeds meer beziggehouden met deze vragen. In Media en publiek worden de belangrijkste theorieën besproken die binnen communicatiewetenschap gangbaar zijn en betrekking hebben op de werking van de media. Veel van deze theorieën zijn gericht op het verklaren van effecten van de media op het publiek. Daarnaast worden ook theorieën besproken die de relatie tussen media en publiek meer vanuit het standpunt van het publiek bekijken en het mediagebruik proberen te verklaren. De wereld van de communicatie verandert razendsnel. Deze zevende druk is geheel herzien en geactualiseerd. Media en publiek is geschreven voor studenten communicatie in het hoger onderwijs en geïnteresseerden in de media en hun effecten.
Let op, dit is een e-book! Please note: this is an ebook.
€42,00

Specificaties

ISBN
9789462740310
Uitgever
Boom Lemma uitgevers
Druk
7e
Datum
15-06-2015
Taal
Nederlands
Bladzijden
208 pp.
Bindwijze
E-book
Genre
Communicatiewetensch

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

5 redenen om dit boek bij ons te kopen

  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • Advies per telefoon
  • Bestellen zonder registratie of login
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling

pro-mbooks1 : athenaeum