Marktonderzoek

Marktonderzoek Mirjam Broekhoff ; Harm Stumpel ; Erik Kostelijk

- Dé standaard op het gebied van marktonderzoek; - praktisch en helder gestructureerd handboek voor het complete marktonderzoeksproces; - biedt alle tools om het onderzoeksproces stapsgewijs uit te kunnen voeren. Marktonderzoek is het complete basisboek voor alle opleidingen waar studenten in het kader van afstuderen of stage zelf marktonderzoek doen. Het onderzoeksproces staat centraal, waarbij de nadruk ligt op het onderlinge verband tussen de verschillende fasen van onderzoek. Er is uitgebreide aandacht voor het formuleren van het theoretisch kader, de centrale vraag en de deelvragen. De verschillende onderzoeksvormen – kwalitatief en kwantitatief – worden beschreven, vanuit een praktische how to-benadering. De belangrijkste wijziging in deze vernieuwde, tiende editie is de nieuwe structuur. Deze volgt nu de verschillende fasen van de onderzoekscyclus: a. Probleemanalyse b. Onderzoeksopzet c. Uitvoering d. Analyse e. Rapportage en presentatie Ieder hoofdstuk vormt een onderdeel van deze onderzoekscyclus, alle hoofdstukken samen geven het volledige beeld. Deze structuur maakt het boek uniek ten opzichte van andere Nederlandstalige (markt)onderzoeksliteratuur. Daarnaast is er een uitgebreide paragraaf toegevoegd over A/B testing, usability testing en user experience en een hoofdstuk over (digital) analytics. De motivatie van de auteur om dit boek te schrijven: “In mijn college miste ik een boek dat op gestructureerde wijze de student laat zien hoe hij een onderzoeksplan moet opstellen en uitvoeren.” ~ Harm Stumpel ~ Marktonderzoek is bestemd voor alle opleidingen waar studenten in het kader van stage of afstuderen zelf marktonderzoek doen. Het is met name geschikt voor de hbo-opleidingen Commerciële Economie, Bedrijfseconomie, Logistiek en Bedrijfskunde. Studenten vinden in de ondersteunende online omgeving o.a. toetsen. Voor docenten staan er toetsen en PowerPoints. Bij dit boek kunnen docenten zelf toetsen samenstellen met behulp van www.toetsopmaat.nl (URL TOEVOEGEN: https://toetsopmaat.nl/). Deze toetsenbank bevat alle vragen uit de oefentoetsen voor studenten en daarnaast een set unieke vragen voor de docent: ideaal voor een tentamen! Toetsen kunnen worden geëxporteerd naar diverse formats. Dit boek is ook beschikbaar als e-book via het platform Bookshelf (URL TOEVOEGEN: https://bookshelf.nl/). Zoek het E-ISBN van dit boek » (URL invoegen: https://www.noordhoff.nl/hoger-onderwijs/overzicht-e-isbns) Harm Stumpel studeerde Bedrijfseconomie aan de Universiteit van Amsterdam. Daarna werkte hij als marktonderzoeker in het boekenvak en voor de marktonderzoekafdeling van een grote tijdschriftuitgeverij. Ruim twintig jaar geleden is hij gaan lesgeven aan de HES, de Hogeschool voor Economische Studies, tegenwoordig onderdeel van de Hogeschool van Amsterdam (HvA). Mirjam Broekhoff studeerde Economie, Marketing en Marktonderzoek aan de University for Life Sciences in Wageningen. Daarna werkte ze als marktonderzoeker, marketeer en docent in het heao. Sinds vijftien jaar heeft ze haar eigen bureau MB Marketing & Communicatie.
€73,95

Voor 23.00 besteld, morgen in huis
(Op werkdagen)
Nota bene: de coronacrisis beïnvloedt de levertijden.

Op voorraad in de volgende winkels:
Spui 14-16, Athenaeum Boekhandel & Nieuwscentrum
  Zet op verlanglijst

Specificaties

ISBN
9789001891244
Uitgever
Noordhoff
Druk
10e
Datum
07-01-2021
Taal
Nederlands
Bladzijden
486 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Communicatiewetensch

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

4 redenen om dit boek bij ons te kopen

  • Gratis verzending vanaf € 20,-
  • Advies per telefoon
  • Bestellen zonder registratie of login
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling

pro-mbooks1 : athenaeum