Differentieren moet je leren

Differentieren moet je leren overleven in een tijd van moordende concurrentie J. Trout

Het is of het een of het ander. Of u biedt een product of dienst aan waarvan u kunt zeggen dat het anders is, of u heeft weinig in handen. Het heeft in onze razendsnel veranderende wereld geen zin een product uit te vinden en op de markt te brengen, en vervolgens met de armen over elkaar te wachten totdat klanten ontdekken hoe geweldig het product is. Het gaat er niet om wat u of uw product kan doen, maar wat u anders doet dan anderen. Kortom, differentiÙren moet u leren.

Kwaliteit, creatieve reclame, prijsvoordeel en een breed assortiment zijn zelden succesvolle manieren om uw producten of diensten te differentiÙren. Klanten gaan ervan uit dat u kwaliteit biedt; met andere woorden, het is geen pluspunt. Als u uw prijzen verlaagt, volgt uw concurrent snel. Trout en Rivkin verwerpen deze marketingtechnieken dan ook. Zij beschrijven differentiÙrende ideeÙn waardoor u zich onderscheidt van de rest: de eerste zijn (en blijven), een onderscheidende eigenschap bezitten, een erfgoed beheren, de voorkeur genieten van een bepaalde klantengroep, of het laatste-generatie product weten te brengen zijn slechts een paar van hun bruikbare ideeÙn.

Het boek schetst de vele manieren waarop u anders kunt zijn terwijl u de verleiding weerstaat van die dingen die anders klinken maar dat in werkelijkheid niet zijn.
€22,50

Voor 23:00 besteld, morgen in huis.
(Op werkdagen)

Specificaties

ISBN
9789055941742
Uitgever
Scriptum
Druk
1e
Verschenen
24-03-2003
Taal
Nederlands
Bladzijden
208 pp.
Bindwijze
Hardcover
Genre
Economie

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

Koop uw boeken bij Athenaeum

  • Gratis verzending vanaf € 20,- (in de algemene webwinkel, binnen Nederland).
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling
MINDBOOKSATH : athenaeum