Leren van Innoveren

Leren van Innoveren wat en hoe leren docenten van het innoveren van het eigen onderwijs W. Miedema

"De kwaliteit van onderwijs is van groot maatschappelijk belang. Onderwijs­ontwikkeling kan niet alleen aan politici en bestuurders worden overgelaten.
De betrokkenheid van docenten is het fundament van iedere geslaagde ­onderwijsinnovatie.

In de studie 'Leren van Innoveren' gaan Wietske Miedema en Martin Stam in op de vraag hoe docenten zelf vorm kunnen geven aan onderwijsinnovaties binnen hun school. Op basis van vier uitgebreide gevalstudies in vmbo en hbo, laten ze de hindernissen en successen zien. Er blijkt een nauw verband te bestaan ­tussen het leren van individuele docenten, het leren van de teams waarmee zij de onderwijsvernieuwing uitvoeren en het leren van de organisatie. In een ­geslaagde onderwijsinnovatie is er aandacht voor alle drie de niveaus.
'Leren van Innoveren' is interessant voor ieder die in wetenschap en onderwijs betrokken is bij onderwijsvernieuwingen en belangstelling heeft voor het leren van docenten.

Over de auteurs
Wietske Miedema is programmaleider Algemene Beroepsvoorbereiding aan de Educatieve Hogeschool van Amsterdam en doceert in de Master Pedagogiek. Zij heeft bij uitgeverij Koninklijke Van Gorcum samen met Robert J. Marzano het boek Leren in vijf dimensies gepubliceerd.
Martin Stam is curriculummanager bij de opleiding Maatschappelijk werk en dienstverlening en programmaleider ‘Preventie en outreachend werken’ bij de Hogeschool van Amsterdam"
€14,95

Voor 23:00 besteld, morgen in huis.
(Op werkdagen)

Specificaties

ISBN
9789023244752
Uitgever
Gorcum b.v., Koninklijke Van
Druk
1e
Verschenen
27-10-2008
Taal
Nederlands
Bladzijden
456 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Pedagogiek/onderwijs

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

Koop uw boeken bij Athenaeum

  • Gratis verzending vanaf € 20,- (in de algemene webwinkel, binnen Nederland).
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling
MINDBOOKSATH : athenaeum