De drie symptomen van een rotbaan

De drie symptomen van een rotbaan hoe je ervoor zorgt dat je werk leuk blijft Patrick Lencioni

In De drie symptomen van een rotbaan neemt Patrick Lencioni plezier in het werk onder de loep. Wat voor de ÚÚn een goede baan is, is voor een ander een slechte carriÞrestap. Een rotbaan daarentegen, is voor iedereen even erg.

Volgens Lencioni kunt u een rotbaan herkennen aan drie symptomen: anonimiteit, irrelevantie en onmeetbaarheid. Als u maar een nummer bent in de grote groep werknemers voelt u zich anoniem, als u niet kunt zien wat het effect is van uw werk, dan is het irrelevant en als u afhankelijk bent van wat anderen van uw werk vinden omdat u zelf uw bijdrage aan het succes van de onderneming niet kunt aflezen, dan is uw werk onmeetbaar.
Lencioni diept de mogelijkheden om dit op te lossen uit aan de hand van een parabel. Brian Bailey, een rijke en gepensioneerde ceo, besluit op een dag weekendmanager te worden bij een pizzatent. Hij treft daar een ongelukkig aantal werknemers aan en ontwikkelt een model om het werk weer leuk te maken. Binnen korte tijd is de pizzatent een plezierige werkplek. Aan het eind van het boek werkt Lencioni de punten uit de parabel verder uit in een kort en praktisch theoriegedeelte.

De drie symptomen van een rotbaan is een inspirerend verhaal met een praktisch model om het geleerde direct in praktijk te brengen. Uitermate geschikt voor managers, of u nu een team van twee of honderd medewerkers aanstuurt en eigenlijk ook voor iedereen die werkt.
€23,99

Voor 23:00 besteld, morgen in huis.
(Op werkdagen)

Specificaties

ISBN
9789047000839
Uitgever
Business Contact
Druk
1e
Verschenen
15-07-2008
Taal
Nederlands
Bladzijden
224 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Organisatie/management

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

Koop uw boeken bij Athenaeum

  • Gratis verzending vanaf € 20,- (in de algemene webwinkel, binnen Nederland).
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling
MINDBOOKSATH : athenaeum