Onze boekhandels zijn open! Kom langs of bestel telefonisch, via WhatsApp, per e-mail of via de webshop. #steunjeboekhandel, ook online

In conflict met de mediator?

In conflict met de mediator? over klachtbehandeling en tuchtrecht Toos Bik ; Karin Iest

Reeks: NMI kennisreeks

De kwaliteit van mediation wordt, naast een gedegen opleiding van mediators en het systeem van permanente educatie, gewaarborgd door een adequate klachtenregeling en een tuchtrechtprocedure. Bij klachtbehandeling wordt gezocht naar een mogelijke oplossing van de kwestie terwijl bij tuchtrechtspraak de gedragingen van de mediator aan gedragsregels en beroepsethiek worden getoetst. Welke gevolgen kan dat hebben? Kunnen klachten worden voorkomen? Wat valt eruit te leren? Zijn de gedragingen van de mediator zodanig dat klager volmondig roept: "nooit meer mediation", of is de klacht- en tuchtrechtprocedure voor een mediator dusdanig belastend dat hij verzucht: "nooit meer mediation"?

Dit boek geeft inzicht in valkuilen en misverstanden die zich rond een mediation kunnen voordoen. Het biedt een zekere voorbereiding op wat er van ieder in een mediation mag worden verwacht. Het boek is niet alleen bedoeld voor mediators maar ook opleidingsinstellingen en degenen die van mediation gebruikmaken kunnen er hun voordeel mee doen.

Met een nabeschouwing van Friedrich Glasl.
€36,50

Levertijd: 5 tot 7 werkdagen.

  Zet op verlanglijst

Specificaties

ISBN
9789012383103
Uitgever
Sdu B.V.
Druk
1e
Datum
15-12-2009
Taal
Nederlands
Bladzijden
224 pp.
Bindwijze
Paperback
Genre
Recht
Illustraties
Riki Tanse

Delen op

Meer op Athenaeum.nl over boeken

5 redenen om dit boek bij ons te kopen

  • Gratis verzending bij aanschaf van € 17,50 aan boeken  (binnen NL)
  • Verlengde retourtermijn voor je Sint- en kerstcadeaus: ruilen kan t/m 10 januari
  • Advies in de winkel en per telefoon
  • Bestellen zonder registratie of login
  • Vertrouwde service, veilige afhandeling

pro-mbooks1 : athenaeum