Leesfragment: Sepp

27 november 2015 , door Athenaeum Nieuwscentrum
| |

Binnen Sepp gaan voetbal en mode met elkaar samen. Het verschijnt telkens als er een EK of WK gespeeld wordt, en komt louter voort uit de passie van een aantal ontwerpers voor het voetbalspelletje, en hun eigen vak. Voetballers kunnen nu eenmaal stijliconen bij uitstek zijn - de tattoe's, de kleding, het kapsel, we weten overal wel een beroemde voetballer bij te noemen. Maar het gaat ook over hoe voetbal als branding ingezet wordt. Het blad is dan ook glossy gelikt, precies wat je van een voetbal-/modeblad verwacht: mooi weer, mooie dames, mooie heren en korte broekjes.

Het logo van Sepp

Sepp #8

Karl Lagerfeld is druk bezig met dé voetbalnatie van deze maand: Brazilië! Hij is net klaar met een enorm project voor Brazilië's grootste internationale schoenenmerk Melissa. Voor zijn bijdrage aan Sepp heeft hij een door Rio geïnspireerd portfolio van beroemde voetbal- & fashioniconen, gebouwen en legendarische Seleção-spelers geschetst.

Editor Markus Ebner vertelde aan Style.com over het verband tussen sport en mode: 'A turning point came this year when Arsenal London decided that they would be dressed by Lanvin. Lanvin menswear is generally considered the most progressive show on the schedule. What Lucas Ossendrijver and Alber Elbaz create is the absolute benchmark for creative menswear. Last season they had every single model with an individual look and hairstyle—it's nearly haute couture for men. So them dressing a football team with good-looking guys like German Lukas Podolski or Brits Jack Wilshere and Theo Walcott and catering to that football audience speaks volumes. We have an interview with the two of them in the new issue conducted by my partner at Sepp, Godfrey Deeny, and a genius shoot by Max Vadukul.'

En over de topspelers in dit nummer: 'We really wanted to get as many top players as possible for this Brazil issue to show our idea of football fashion. Not the typical GQ shoot where an athlete is working suits, but a real showcase for how crazy these guys are about clothes. So with help from Adidas, we managed to get Dani Alves, who is a nut for Jeremy Scott, and the fourth most expensive player in the world, Edinson Cavani from Paris Saint-Germain and Uruguay, who sported the best of Parisian menswear like Givenchy and Berluti. Also, being able to work with Kaká, who with Beckham has been one of the most handsome and prominent faces modeling for Emporio Armani for years. He is handsome and looks great in the clothes. My favorite story is with Portugal striker Hugo Almeida in his home in Istanbul. We traveled all over Europe, always at the last minute, so most of these stories were based on intuition and feeling. I did most of the shoots with Barcelona photographer Nacho Alegre, who loves football as much as I do and is pretty relaxed and not intimidated by agents and stuff.'

Sepp #8

Delen op

Gerelateerde boeken

pro-mbooks1 : athenaeum