Het Nieuwscentrum signaleert Lagom, Cold North, Remarkble, Start Me Up!
22 april 2015Deze week komen alle tijdschriften uit het hoge en iets minder hoge noorden: Zweden, Denemarken en Amsterdam. Het Nieuwscentrum signaleert Lagom, Cold North, Remarkble en het boek Start me up!
![]() |
Lagom #2. A celebration of the people who make a living from their passion Lagom komt al vrij vlot met hun tweede nummer. Ter opfrissing nog even de naam: het is een Zweeds woord dat zoiets betekent als 'de perfecte balans', niet te veel, niet te weinig. 130 pagina's, € 14,95 |
![]() |
![]() Cold North #2. Discovering Craft. Inspiring Makers
Olivia Rae James, Tom Rossau, The Jaunt Project, Gregory Alan Isakov, Jacobsen en de Hudson Company worden in het zonnetje gezet, dit tijdschrift is voor de liefhebber van handwerk & crafts een must en een feest voor de zinnen. Ieder tijdschrift is met de hand genummerd, de oplage is slechts 1000 exemplaren. 175 pagina's, € 19,50 |
![]() |
![]() Remarkble #1. Live Better Harm Less Thema: ‘Power / Made in Amsterdam’ Alles in dit nieuwe tijdschrift draait om duurzaamheid en beter leven. Het thema van dit eerste nummer is kracht (power), in de zin van doorzettingsvermogen maar ook van energie, licht en stroom. Ook dit tijdschrift koestert - zoals vele magazines op dit moment - het heldere wit van het papier, de typografische ruimte en veel licht op de pagina's. Gelukkig gaat dit niet ten koste van de inhoud, en het blad is dan ook volgestampt met interviews, profielen, een foto-essay, en de rubriek essentials, waar savers, makers en sharers van energie aan het woord komen. 156 pagina's, € 15,- |
![]() |
![]() |
Start Me Up! New Branding For Businesses Start Me Up is een handige huisstijlenverzameling nieuwe stijl voor jonge bedrijven. Huisstijl is eigenlijk een te beperkende naam voor een boek dat zich vooral richt op branding en corporate design. De nieuwe branding ontsnapt vaak aan het platte vlak en richt zich ook op verpakkingen, objecten en een hele manier van doen en zijn. De typografie is niet altijd meer leidend maar het kan ook een kleur zijn die maakt dat je bedrijf herkenbaar is en blijft voor je klanten. Opvallend is wel dat in dit boek alleen voorbeelden staan van non-digitale branding: alles is lekker tactiel, handelbaar, besnuffelbaar en lekker. 255 pagina's, € 39,90, wordt gratis thuisbezorgd |
![]() |