Bestel uw boeken online bij Athenaeum Boekhandel!

Bestel uw studieboeken voor de HvA hier | Order your textbooks for the HvA here

Meer informatie over studieboeken voor de hogeschool en Veelgestelde vragen.
Read more about applied sciences textbooks or see our FAQs.
5% korting | 5% discount

(Terugkerende klant? Op deze nieuwe site is opnieuw registreren noodzakelijk - maar bestellen is daarna nog eenvoudiger.
Are you a returning customer? Please create a new account on our new website, after that ordering your textbooks will be even less effort.)

Auteur | Author
Titel | Title
Status
Prijs | Price
Selecteren | Select
{{section.Title}}
{{list.Title}}
{{item.Author}}
{{item.Title}}
{{item.MandatoryStatus | mandatoryText : section.MinimalAmountMandatory : 'Verplicht | Mandatory' : 'Verplichte keuze | Mandatory option' : 'Aanbevolen | Recommended'}}
{{ item.FormattedPrice }}
{{item.Title}}

N.B. Studenten Lerarenopleiding Gezondheidszorg en welzijn: wacht met bestellen/kopen van boeken tot na de introductiebijeenkomst.

Boeken bestellen: HvA

Onder de knop Hogeschool vind je onze pakkettenbezorgservice voor de HvA. Je kunt hier je boekenlijsten raadplegen en je bestelling thuis laten bezorgen.

Athenaeum stelt de lijsten ieder semester op in nauw overleg met de betrokken opleidingen. Alleen bij ons vind je de officiële, door je opleiding gegarandeerde, literatuurlijsten voor de onderstaande HvA-opleidingen, zodat je…

  • altijd kunt bestellen van een gegarandeerde boekenlijst
  • zo op het juiste moment kunt beschikken over de juiste boeken in de juiste edities
  • snel en eenvoudig kunt bestellen tegen de maximaal toegestane studentenkorting
  • en in de wetenschap dat onze ervaren boekverkopers het hele jaar door klaarstaan om je verder te helpen
    (via 
    helpdesk@athenaeum.nl, telefonisch via 020 530 17 47, en als je studeert aan de Faculteit Bewegen, Sport en Voeding in onze vestiging in het Dr. Meurerhuis)

Athenaeum verzorgt deze gegarandeerde boekenlijstenservice voor de HvA-opleidingen…

Blokken en Semesters

Het studiejaar aan de HvA is onderverdeeld in twee semesters (september en februari) van ieder twee blokken. Athenaeum maakt de literatuur in overleg met de opleiding per semester bekend, dat wil zeggen; blok 1-2 vanaf 1 juli, en blok 3-4 vanaf 1 december.

Levertijden

De levertijd van studieboeken hangt mede af van het moment van bestellen:

  • Als je boeken bestelt voor een blok of semester dat bijna begint of dat al begonnen is, is de levertijd over het algemeen minimaal (1 à 2 werkdagen).
  • Als je boeken bestelt voor een blok of semester dat pas over enkele weken begint, kan het voorkomen dat sommige van de bestelde boeken niet direct beschikbaar zijn. In zulke gevallen houden we dat deel van je bestelling aan totdat ze wel leverbaar zijn. Je ontvangt eventuele nog ontbrekende boeken daags nadat ze beschikbaar zijn gekomen alsnog op het opgegeven afleveradres.

 

Naar boven

Applied Sciences Textbooks

Click the button 'Applied Sciences' to access our exclusive booklists for the Amsterdam University of Applied Sciences (HvA), and easily order your mandatory and advised readings for home delivery.

Each semester, Athenaeum Booksellers puts together, verifies and publishes your booklist in close collaboration with the HvA programs. Only here will you find the official booklists for your program, fully approved and guaranteed, and continually updated with new publisher information, so that you…

  • can always order from the official booklist of your program
  • can obtain the right books, in the right editions, at the right time
  • can order books for specific programs and courses at a student discount
  • can rest assured that our experienced booksellers are always at your service
    (via helpdesk@athenaeum.nl, 020 530 17 47, and – if you study at the Faculty of Sports and Nutrition – in our campus store in the Dr. Meurerhuis)

Athenaeum maintains this booklist-service for the HvA-programs…

Blokken en Semesters

The course year at the HvA is subdivided into two semester (September and February) of two blocks each. Athenaeum publishes the booklists per semester, as follows; block 1-2 from July 1st, and blocks 3-4 from December 1st.

Delivery period

The delivery period for your books depends on the timing of your order:

  • If you order textbooks for courses that are almost starting or that have already started, the delivery period is generally very short (1 to 2 weekdays).
  • If you order textbooks for courses that will start in a few weeks, some of the required books might not be available yet. If this is the case we will delay shipment of that part of your order until it has become available. You will receive any delayed titles at the indicated address within 1-2 weekdays of their becoming available again.

In onze winkel (tegenover de portiersbalie) vind u al het voorgeschreven en aanbevolen studiemateriaal voor de opleidingen ALOISMBSM&O en Voeding en Diëtetiek. Buiten openingsuren zijn onze boeken 24 uur per dag en 7 dagen per week op Athenaeum.nl te bestellen.

Voor het bestellen van readers kun je terecht op hva.readers.canon.nl.
Sportartikelen bestellen wordt binnenkort mogelijk via teammates.nl.

Dokter Meurerlaan 8
1067 SM Amsterdam
020-5141479
dml@athenaeum.nl

Openingstijden

In studiejaar 2016/2017 zijn wij met ingang van 1 september tijdens lesweken geopend op dinsdagen en donderdagen.

maandag: gesloten
dinsdag: 10.00 - 14.00
woensdag: gesloten
donderdag: 10.00 - 14.00
vrijdag: gesloten

Veelgestelde vragen

V: Ik heb een vraag over mijn bestelling. Waar kan ik terecht?

A: Lees eerst even de vragen en antwoorden hieronder door. Als je vraag daarmee niet beantwoord is kun je hem via email stellen aan helpdesk@athenaeum.nl, of telefonisch via 020 530 17 47.

V: Ik kan mijn boekenlijst niet vinden. Wat is er aan de hand?

A: Voor het samenstellen en plaatsen van de lijsten zijn wij afhankelijk van de informatie die wij krijgen van de opleidingen. Zodra wij van je opleiding een literatuurlijst ontvangen, controleren en publiceren wij die. Staat een boekenlijst nog niet online dan is simpelweg de informatie nog niet bekend of volledig. Kijk op een later tijdstip nog eens.

V: Ik mis vakken in de boekenlijst. Wat betekent dit?

A: Dit betekent dat er voor dit vak geen boeken voorgeschreven zijn (of boeken die pas in de loop van het studiejaar beschikbaar komen). Met de boekenlijst zoals die er nu staat heb je alle leverbare titels die je voor het begin van je studie(jaar) nodig hebt.

V: Heb ik alle boeken nodig die op de lijst staan?

A: Ja. Tenzij bij een titel staat vermeld dat deze wordt aanbevolen. Dan is de keuze aan jou.

V: Moet ik alle boeken tegelijkertijd aanschaffen?

A: Nee dat hoeft niet, maar de opleidingen bevelen het wel aan zodat je bij aanvang van de colleges een goede start kunt maken.

V: Mijn boekenlijst bevat een e-book. Hoe werkt dat?

A: Het kan gebeuren dat je boekenlijst een e-book bevat. Dit komt alleen voor als er geen andere editie van dit boek is, als je kunt kiezen tussen een papieren of een e-versie, of als de opleiding de nadrukkelijke wens heeft dat het e-book wordt gebruikt. E-books zijn herkenbaar aan het e-icoon dat voor ieder e-book wordt geplaatst. Tevens wordt in de titel vermeld dat het een e-book betreft.

E-books staan direct na de afronding beschikbaar op het tijdens de bestelprocedure aangemaakte account. Je loginnaam en wachtwoord heb je ontvangen via de bevestigingsmail. Log met deze gegevens in op hbo.athenaeum.nl en onder het tablad e-books staat/staan het/de door jou bestelde e-book(s) beschikbaar als download. Voor verdere technische uitleg zie de FAQs van www.athenaeum.nl.

NB: e-books kunnen na aanschaf niet worden geruild of teruggenomen!

V: Hoe zit het met de blokken en semesters?

A: Semester 1 (oftewel HvA-blokken 1 en 2; en UvA-blokken 1 t/m 3) begint in september en loopt door tot februari; die titels heb je dus snel na aanvang van je studie nodig. We publiceren deze lijsten doorgaans in juni. Semester 2 (oftewel HvA-blokken 3 en 4; en UvA-blokken 4 t/m 6) begint in februari en loopt tot aan de zomervakantie; die titels zijn in de loop van december via onze website te bestellen.

V: Ik heb mijn lijst geselecteerd, en dezelfde titel komt meerdere malen voor. Wat nu?

A: Een titel kan meerdere keren op een lijst voorkomen omdat die gebruikt wordt bij meerdere vakken. Als je bij het bestellen 'Selecteer alle verplichte boeken' aanvinkt worden alle verplicht voorgeschreven boeken geselecteerd en wordt van iedere titel niet meer dan één exemplaar aan je winkelwagentje toegevoegd.

V: Hoe ontvang ik de studieboekenkorting?

A: Athenaeum Boekhandel geeft studenten, ingeschreven aan een door de overheid bekostigde instelling van Hoger Onderwijs, 5% korting bij gelijktijdige aanschaf voor eigen gebruik van minimaal twee verschillende voorgeschreven of aanbevolen Nederlandstalige studieboeken dan wel minimaal twee verschillende voorgeschreven of aanbevolen anderstalige studieboeken. Als je bij het afhalen een collegekaart of inschrijvingsbewijs kan tonen, wordt de korting direct aan de kassa toegepast. Op via internet zonder korting bestelde titels storten we de korting terug na inlevering van het kortingsformulier. We storten de betreffende korting terug.

V: Hoeveel bedraagt de porto voor mijn boekenpakket?

A: Dat hangt af van de grootte van je bestelling:

  • Voor pakketten met een waarde tot € 50,- betaal je € 2,50
  • Voor pakketten met een waarde tussen de € 50,- en € 200,- betaal je € 5,- porto.
  • Voor pakketten met een waarde tussen de € 200,- en € 500,- betaal je € 7,50 porto.
  • Voor pakketten met een waarde boven de € 500,- betaal je € 10,- porto.

V: Hoe kan ik betalen?

A: Online via Ideal en met een creditcard (Mastercard en Visa); bij aanschaf in de boekhandels met contant geld (behalve in onze winkel aan de DML), creditcard (Mastercard en Visa), pinpas en boeken- en VVV-bonnen.

V: Kan ik in termijnen betalen?

A: Nee, hoewel betaling met creditcard een zekere spreiding van de betaling natuurlijk wel mogelijk maakt.

V: Ik heb tijdens de zomer via de pakkettenservice een verkeerd boek besteld. Wat nu?

A: Tenzij je ons al eerder liet weten het boek bij nader inzien niet nodig te hebben, heb je het gewoon met je andere boeken ontvangen. In dat geval bieden we je de mogelijkheid het tot 1 oktober a.s., met aankoopbewijs (kassabon of factuur), terug te brengen naar één van onze vestigingen (zie onder). Als het boek nog in nieuwstaat is, nemen wij het in en ontvang je in ruil een tegoedbon (met onbeperkte geldigheidsduur). Buiten de zomervakantie gelden onze gebruikelijke voorwaarden.

V: Mijn werkgever betaalt mijn studiekosten. Hoe regel ik dat?

A: Wij hebben een schriftelijk bewijs nodig van de werkgever dat hij de kosten zal betalen. Dit gaat het snelst per fax (020 638 49 01), of door een gescande verklaring te sturen naar helpdesk@athenaeum.nl. Vervolgens sturen wij de factuur naar de werkgever. Zodra de betaling binnen is zoeken wij contact om de afspraken over bestelling en levering rond te maken.

V: Verkoopt Athenaeum tweedehands boeken?

A: Nee.

V: Koopt Athenaeum tweedehands boeken in?

A: Nee.

 

Naar boven

Frequently asked questions

Q: I have a question about my order, how can I contact you?

A: If you cannot find the answer to your question here, please send us an email at helpdesk@athenaeum.nl or reach us at 020 530 17 47 (during office hours).

Q: Why can I not find the reading list for my program?

A: We compile our reading lists in collaboration with your program. If your list is not available on our website this either means that we have not yet received enough information from your program, or are still verifying that all the books on the list are in fact available for ordering. We check and publish lists within days of their definitive approval by their program. The best thing to do is simply to try again later.

Q: Some of my courses are not on the reading list. What does this mean?

A: This means that you do not require any books for this course (or that the books for this course will become available later in the year). The current reading list contains all the titles you will need to begin your year.

Q: Do I need all the books on the reading list?

A: Yes, unless we explicitly mention that the book is a recommended title. In that case it is up to you to purchase the book or not.

Q: Do I need to buy all books at once?

A: You do not have to buy all books at once, but your program does recommend it. Having all your textbooks in possession at the beginning of the semester makes it easier to make a good start.

Q: One of the textbooks on my reading list is an e-book. Why is this, and how does it work?

A: Sometimes reading lists contain e-books. This means that you can choose between a paper copy or the e-version, that this is the only available edition of the title, or that your program wants you to use the e-book. You can recognize an e-book on the list by the e-icon. We also explicitly mention in the title of the book that it is an e-book.

Upon completion of your order, your e-books will immediately be made available to the account you created during the ordering process. You will find your login and password for that account in our confirmation email. If you use these to login at hbo.athenaeum.nl you will find your e-book(s) under the tab e-books of your bookshelf. For technical support see the general FAQ’s at www.athenaeum.nl.

Please note that e-books are not returnable or refundable.

Q: When can I order my books for a new term or semester?

A: The first semester (i.e. terms 1 and 2 at the HvA, terms 1 through 3 at UvA) starts in September and runs till February. This means you will require the relevant textbooks soon after the start of the school year. We usually make these available for ordering in the course of June. The second semester (i.e. terms 3 and 4 at the HvA, terms 4 through 6 at UvA) starts in February and runs till the summer holiday. We make the titles for that semester available for ordering in the course of December.

Q: I selected the books on my reading list, but because one title appears more than once I worry that I will receive more than one copy of this book. How does this work?

A: Sometimes you need one and the same textbook for several courses. If you choose “select entire list” doubles will be filtered out automatically and only one copy of each title will be added to your cart.

Q: I understand that, because I am a student, I can apply for a discount on my textbooks, how does this work?

A: Athenaeum Booksellers offers students enrolled at a government-recognized university or school the maximum 5% discount allowed under Dutch law (applies only of two or more prescribed titles in the same language that are purchased together). Bring your student card or proof of enrolment when you come to our store to purchase your books, and we will subtract the discount from the total amount due. In case of home delivery, download, fill out and send in your discount form. We will reimburse the discount.

Q: How much does it cost to have my books delivered to me?

A: This depends on the size of your order:

  • For parcels with a value up to € 50,- the postage is € 2,50.
  • For parcels with a value between € 50,- and € 200,- the postage is € 5,-.
  • For parcels with a value between € 200,- and € 500,- the postage is € 7,50.
  • For parcels with a value higher than € 500,- the postage is € 10,-.

Q: How do I pay?

A: Online your options are iDeal or Mastercard/Visa. In our stores these are cash (except in our shop at the DML), debit card, Mastercard/Visa, or book or tourist vouchers.

Q: Can I pay in instalments?

A: No, although paying by credit card does imply a certain degree of payment in instalments.

Q: Over the summer, I ordered a book it turns out I don’t need. What do I do now?

A: If you did not let us know beforehand you will not need the book, you will have taken delivery of it along with the other titles. If this is the case, we are pleased to offer you an extension on our return policy, allowing you to return it to one of our stores (see below) up until October 1. Please do bring proof of purchase (a receipt or invoice), and make sure that the book is in pristine condition. Upon return, you will receive an Athenaeum voucher of unlimited validity. Please note that this return policy only applies to textbooks ordered during the summer holiday. Beyond that our regular return policy applies.

Q: My employer covers the expenses I make for my studies, can you arrange for an invoice for my textbooks to be sent to him/her directly?

A: We can, but we do need a written declaration from your employer that he will cover these expenses. This declaration can be faxed to us at 020 638 49 01, or scanned and emailed to helpdesk@athenaeum.nl. Upon receival, we will invoice your employer. As soon we have taken payment of the amount due, we will contact you to discuss your order and its delivery.

Q: Does Athenaeum sell second hand books?

A: No.

Q: Does Athenaeum acquire second hand books?

V: No.

To the top of the page

MINDBUSZEUS2 : athenaeum